Jag längtar tillbaks

Igår satt jag här ganska länge. Blev tröttsamt, och vi gick och åt i pentryt ett tag. Satt och pratade ganska länge med Elin, lite om Andreas och så. Tycker synd om henne. Även om jag är med om mycket i mitt liv, har jag inte varit med om en familjemedlem som dött. Inte än iaf.. Det har varit nära, väldigt nära egentligen, när Simon fick ligga i respirator.
Igår sov Jonna inne hos mig. På golvet :) TYVÄRR måste jag säga, tror jag att det var mjukare att ligga där på golvet på en madrass med en matta under, än att sova i de hårda sängarna vi har i västergården. Varför kan inte alla få ha det som dem i storgården? Somnade ganska tidigt, men var verkligen jättetrött. Klockan var ju faktiskt över halv 11. 9 är lagom när man går här. Absolut lagom med sömn ;)
Idag har det inte blivit mycket mer än att ha småföretagande, och vi har jobbat med vårat UF-företag. Vi har bara 19 handdukar kvar nu vilket betyder att vi fått sålt 71 st. Dem skulle hämta 90 till idag, gäller att lägga på ett kol nu alltså. Får typ panik när jag vet hur mycket vi behöver sälja för att tjäna någonting alls i detta företag. Vill verkligen, men det gäller att alla vill. Att vi alla jobbar på hela tiden, även på fritiden. Inte att några ska jobba, och andra inte. Så, nu måste vi jobba på!
Ska strax ha hst med Lena, ska bli kul att se hur detta fungerar. Tycker hon ska komma med en förklaring om varför hon varit borta, eftersom det har drabbat oss SJUKT mycket. Vi är jätte mycket efter i schemat och får typ aldrig rida längre. Dåligt. Skit dåligt!
Har verkligen lust att göra någonting idag, men vet att vi måste sitta och sälja handdukarna, och att jag både måste städa och duscha. Så där gick det i stöpet :( Kanske kan åka in till Sätila en snabb sväng för i alla fall göra någonting...

Jag längtar tillbaka till då man var liten.
Jag längtar tillbaks då man aldrig hade några bekymmer.
Jag längtar tillbaks till då tiden fanns när man inte hade någon press på sig. Alls...
Då man tyckte att julen var det bästa som fanns.
Vad betyder julen numera? Man sitter inte och väntar, tjatar att man ska få öppna sina julklappar.
Numera ska JAG göra julen bra för dem som är yngre.
Julen betyder inte alls lika mycket för människor längre.
Eller har jag fel?
Folk verkar vara mer eller mindre tvugna att julpynta och köpa julklappar.
Förr var det tradition, Kalle Anka, klappöppning och allt det där, men det känns inte lika viktigt längre.
Inte lika viktigt som då.
Att ge, ÄR roligare än att få, men ändå jämrar man sig över att man måste till stan och köpa klappar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0