Tisdag 18/12

Igår satt vi och kolla på massa skit på datorn. Jag och Wibben, yes vi är sexfixerade :P haha.
Dagen började med sovmorgon. Riktigt skönt var det faktiskt :) Fast när klockan ringer, så är det väl som alltid. Att man inte vill någonting lika mycket som att sova vidare..
Men första lektionen var idrott iaf, och vi hade massage. Ansiktsmassage, och skönt var det :) Sedan fick vi sitta och lyssna på det här med utlandsAPUn. Klart man vill åka på sånt när man får chansen :)
Sedan blev det ridning och jag red Eminente. Vet egentligen inte riktigt vad jag tycker om den hästen. Jobbigt när han far upp med huvudet hela tiden, eftersom han själv tappar takten då. Provade några gånger med "mitt eget sätt" att rida, och upptäckte att det nog skulle ha funkat, men det är ingenting jag vill hålla på med på en lektion så.. Lena sa iaf: "Vet du om att du rider väldigt bra, Ida?" Ett uttryck som jag inte trodde någonsin skulle komma från hennes mun. Till någon. Men där ser man. Även Lena kan vara snäll ibland :)
Sedan hade vi häst med Agge, och vi kollade på det här med tänder, svarade på lite frågor och sådär. Pratade även lite med Lena om den KY-utbildning jag vill läsa vidare på sedan, till unghästutbildare, och hon verkade vara väldigt positiv till det. Hon visste väl inte så mkt om det egentligen eftersom det startade -06, men hon hade hört att det avr bra, och eftersom det är på Flyinge, så MÅSTE det vara bra. Man har ju liksom Jens Fredriksson i 40 veckor :)
Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra. Allt känns bara bajs. Jag kan inte hitta på någonting eftersom du aldrig gör som du säger.. Vet i alla fall att jag måste städa, vilket jag ska göra precis just nu. Sedan vet jag inte om jag  och Wibben ska göra klart vårat arbete i Hästkunskapen, men det återstår väl att se. Vi har ju lektion imorgon, så får hoppas att vi hinner klart då kanske.
Simon (vår stallskötare) är sjuk, så imorgon får vi skippa idrotten för att göra stalltjänsten i stallet på morgonen, sedan äter vi frukost med APU-eleverna. Antar att det bara är NP4, men vad fan. Det får gå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0