Torsdag 6/12

Började tyvärr med idrott idag. Mådde inte bra, men jag var med på det jag kunde. Var ju roliga bollsporter. Allt kommer så olägligt..? Sen gjorde vi oss i ordning för en tripp till Dunevad. Ett travstall som drivs av Jon Walter Pedersen. Vet ni vem det är? Fick kolla in hans verksamhet ganska noggrant, sen fick vi se när han körde en av hästarna. Kom inte riktigt ihåg hur många hästar det fanns där, men det fanns väl en hel del. 1000m bana, longeringsvolt, skrittmaskin, 4 stallar, paddock och ett hus, åp en väldigt liten yta. Det var ett gulligt litet ställe. Fast det kändes ganska taskigt att köra in de pytte, pytte små hästarn.. Tyvärr vet jag att det behövs.
Vi kom hem och skulle rida. Jag fick Blondie, och enligt Kent red jag honom väldigt bra. Han tyckte Blondie såg trivsam och lycklig ut. (okej?) Han sa också att få människor hade fått honom att gå så bra. Tyvärr fick jag bara rida lätt, stå i lätt sits under träningspasset eftersom han har lite ont i ryggen. Det var ganska synd, för jag hade velat pröva honom. På riktigt! Skulle själv kunna tänka mig att ha honom som egen häst. Han är inte den vackraste, långt ifrån. Han är gul och till hälften albino, lite överviktig, och grov. Men det gör ingenting, för fy fan vilken häst han är till att rida. Och människor tycker han är tråkig för att han är en gentlemat och gör allt man ber om? Jag hade gjort vad som helst för att få den hästen..
Korvstroganoff idag. Gott! Eller vad säger du, Kicki? ;) Har ingenting speciellt att göra idag, ska jobba lite med naturkunskapen också. Måste göra det nu, men det är inte det roligaste ämnet direkt. Fast det är faktiskt väldigt intressant! Inte så kul när det är inlämningar dessvärre. Man blir liksom.. Trött på det? Det var i 1an man hade sådana ämnen. Tråkiga ämnen!
Imorgon är det föräldrasamtal och utvecklingssamtal. fick ett skönt schema att gå efter, men jag är lite nervös. Speciellt inför min frånvaro. Vet inte varför, men någonting säger mig att inte allt står rätt till.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha ja de är våran mat :)

2007-12-06 @ 21:37:23
URL: http://kristinschelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0