Blodbad

Den värsta dagen i mitt liv. Tror jag. I alla fall en av de hemskaste. Andra dagen på APUn. Jag, Elin och Kent skulle ut med 3 st hästar. Ut och gå en sväng, de behövde de.. Kent tog Triton. Han hade inte skött sig speciellt bra dagen före. Han betedde sig som en idiot under hela tiden, och var allmänt dum. Sedan kom det en situation som Kent inte klarade av. Triton sprang iväg, Kent hamnade bakom och höll endast i stumpen på grimmskaftet. Triton sparkar bakut, missar. Sparkar igen. Träffar. Kents huvud får sig en fruktansvärd smäll som fortfarande ekar i mitt huvud. Han föll. Medvetslös. Jag visste inte vad jag skulle göra, yrade runt och tittade på honom. Orörlig. Borde man inte iaf röra sig något? Fick panik. Jag och Duni, Elin och Helga, och lösa Triton sprang ner till stallet. Ropade på hjälp, Barbro får panik, hämtar ett svetttäcke, springer till paddocken där Kent ligger utanför på vägen. Jag springer upp och får se en hemsk syn. Han är helt blodig. Man såg mer blod än ansikte kan jag säga. Han var knappt medveten, visste inte vilka vi var, såg vääldigt rädd ut. Läppen var i 2 delar och han hade ett stort jack i huvudet. Ambulanshelikoptern kom och vanlig ambulans också. Han blev mer och mer medveten, fast han ändå inte var fullt med.. Han ville absolut inte åka ambulanshelikopter då han både hade klaustrofobi och var fly/höjdrädd. Den hjälpte honom en hel del, och utan ambulaspersonalen hade vi adrig klarat det. Jag fick blodsockerfall. Pallar inte att se allt blod. Höll på att svimma. Fick gå till stallet och sätta mig. Barbo kom sedan med hans grejer. Helt nerblodad var hon.. Barbro hoppades att allt skulle gå bra. Men i värsta fall kan han hana i koma. Stackars Kent! Världens bästa, världens bästa otur.. Han hade visst varit med om en liknande sak innan vid lastning. Det är liksom någonting man aldrig tror kommer hända. Men det händer! Tro mig! Så kom ihåg, använd hjälm, även om du bara leder hästen. Du kanske tycker det är en stuntsak, kanske onödigt eller pinsamt. MEN! Ta det ALLTID det säkra före det osäkra! Hjälmen räddade Kents liv idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0