BT och sista dagen

Igår kom en tjej till skolan, angelägen att ha med mig på en hel bilaga med massa kort och text i Borås tidning om några veckor. Hon var med mig från halv 5 på torsdagen tills 1 idag då hon skjutsade hem mig. Himla trevlig tjej måste jag medge! Hon följde mig i stallet, på internatet och sådär. Mest skulle väl hon skriva om hur det var att bo på internat tror jag.. Vi hade väldigt kul ihop jag och hon, kändes som vi varit vänner i evigheter.. Men iaf, den 2:a december, kolla extra bilagan i BT :)
Idag fick vi inte göra speciellt mycket i stallet. Vi slutade 12, vilket var tur! Väldigt skönt att komma hem, bort därifrån en stund nu innan man ska sätta igång på måndag igen. Ska bli skönt att sova ut! Fan vad tidigt jag fått gått upp nu varje morgon :/ Iof jobbar jag hela helgen, men.. Det får gå :) Förresten trillade Hanna av idag då sadeln åkte runt på Helga. Blev såå rädd att hon skulle hamna på magen. Shit.. Hon ska ju ha barn i januari. By the way kommer antagligen Kent tillbaks på onsdag! :D Dem som sett honom säger att han har mkt skrapsår och är ingen speciellt vacker syn just nu. Förstår det.. Och Simon som varit i stallet på intervju ska börja jobba redan nästa vecka. Han ska ta Vivikas tjänst, tills hon kommer tillbaka. Och Kent ska ta Hannas roll som stallförmann! Kommer bli så attans bra! Fast han ska bara jobba 80% så Charlotte ska gå upp på en 100% tjänst, antagligen med 20% som stallchef. Fatta vad allt kommer bli bra nu tills vi går ur 3an. Iaf smalare hästar som följd..
Vi höll på ganska mycket med Tritons box. Pyntade den med fullt av grenar, kvistar och grankvistar som han kan tugga på, så han slipper bli så rastlös. Hoppas verkligen det funkar. Han åt hela tiden medans vi satte fast det, och gav sig inte heller, så antar att han kommer det ;)
Nu ska jag ner. Äta kyckling och vitlöksbröd. Väldigt gott. Sedan ska jag mysa massa med älsk också! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0