Myshelg

Äntligen hemma! Gick ur bilen. Fullt med packning. Mormor stod och rökte på altanen. Ut sprang något jag inte kände igen. Hon är inte min. Det där är inte min hund. Jag gick bara förbi henne, hälsade inte på henne. Jag som alltid varit så glad över att se mitt hjärta. Men det var inte hon. Det kunde inte vara det. Med fullt med packing på axlarna gick jag in, in i mitt rum och började packa upp. Mira sprang efter, överlycklig att matte kommit hem. Jag föste undan henne, stängde min dörr och stängde av öronen. Ögonen fylldes med tårar och började rinna nerför mina kinder. Jag ska inte gråta, jag ska vara stark. Knep ihop käkarna och kämpade emot. Så fort jag öppnade dörren till igen, möttes jag av hennes blick och viftande svans. Hon vågade inte gå fram till mig. Bara stod där. Jag satte mig ner och kramade om henne. Fortfarande inte min hund. Satte mig i soffan och kollade tv en stund. Hela kvällen sov hon sedan ihopkrupen i matten famn.

Jennipher åkte ju med hem. Vi satt och tog det lugnt en stund innan vi gjorde iordning oss och blev riktigt fina! Men jag kände att jag ville ha nya skor, så vi åkte först och kollade skor innan vi åkte och åt på Zeus. Gott var det :) Vitlöksbröd och fetaostfyllda oliver. Fast? Jaaa. Sedan åt vi iaf sovlaki, så gott är det! Tzatziki<3 Sedan åkte vi förbi shell och hyrde film. Har ju inte sett Hata Göteborg, så den hyrde vi. Kollade först idol och drack passoa innan vi satte på filmen i mitt rum. Men som vanligt var det någonting som strulade. Spöken nu igen?
Dagen efter vaknade vi och åt frukost. Vi gjorde iordning oss igen och tog oss en tripp till stan. Jag hann väl fynda en hel del? Knästrumpor, jeans, jacka, halsduk, tröja och lite annat småpill som kalciumstärkare till naglar, smink och sådär. Sedan åt vi massa gott igen. Vi äter fan hela tiden? haha. Tog ett tag innan Jenniphers buss kom sedan, men det gick bra för henne tror jag :)
Jag tog bussen upp till Trandared och Catharina bjöd på mat. Otto var inte hemma :( Åkte väl hem till mig sedan och hade mys med älsk.
Idag gick jag upp tidigt och åkte iväg för att kolla när Filip spelade tunering i sjöbohallen. Massa roligt var det där. Dem gick vidare till kvartsfinal, sedan vet jag inte hur det gått. Åkte hem innan dem börjat spela eftersom det tog så lång tid innan kvarten skulle spelas. Mål och så gjorde han iaf. Han är super duktig :) Bollsinne har hela min familj. (Jag: fotboll. Pappa: fotboll. Filip: fotboll, innerbandy. Rasmus: Hockey, fotboll. Mamma: Basket.) Tror det kallas typ sportfamilj eller möjligtvis sportintresserad familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0