Strömma tisdag

Det finns vissa dagar då man irriterar sig på allt. Vissa dagar då man bara struntar i att människor försöker reta upp en till vansinne. Idag var en sådan dag då dem får hålla på med hur mycket dem vill, orsak efter orsak, minut efter minut. Orka lägg ner tid och energi på människor som man inte ens känner eller bryr sig ett dugg om.
Morgonen var mörk, och det tar lång tid innan ögonen har vant sig för den nya svart, vita färgskalan. Hela jag måste vänja mig vid att det faktiskt börjar bli mörkare på mornarna och kvällarna. Efter någon minut att vänja sig, tog jag mig upp ur den varma sängen ut i det kalla, ouppvärmda rummet. Mina och Jonnas andetag är det enda som värmer upp hela rummet. Jag lät Jonna sova och lyssnade på hennes snusningar medan jag gick upp.
Dagens lektioner har väl varit det vanliga. Inte speciellt roliga, och inte urtråkiga. Om människor hade varit här och hälsat på, kanske rent av haft några lektioner med oss, tror jag ryktet hade spridit sig fort om den bästa skolan. Finns nog ingen som vantrivs här.
När man har levt med det vanliga ett bra tag, vill man förrändra, och det är det vi ska göra idag. Det är ofta man lever i det gamla, fast man vill och behöver förnya sin omgivning. Att leva i gammalt är inte direkt vad någon av oss vill just nu, så när vi ändå förändrar oss själva och allt runomkring, är det lika bra att förändra omgivningen också.
Det blev väl VG+ på samhällen, och ett litet + på svenskan också. Sedan VG på naturprovet. Det sitter många lappar i olika färger som pryder våran dörr just nu, och mer blir det. Ibland försvinner det en del, och ibland påbyggs det. De formulerar våra prov/inlämningar.
Dagen är i för övrigt slut i skolan, och nuggets står på listan på dagens middag. Vet inte direkt om det är världen godaste, men funkar.

Kommentarer
Postat av: Jonna

tror jag förstår nu varför du inte väckte mig i morse. fan vad mysigt du har beskrivit din morgon. får allt se till att gå upp före dig nån gång :P vill också ha en sån morgon!

2007-10-16 @ 18:33:45
URL: http://rum311.blogg.se
Postat av: Anonym

goch jag gillar inte strömma! oj sorry :S

2007-10-17 @ 18:11:00
Postat av: Anonym

goch jag gillar inte strömma! oj sorry :S

2007-10-17 @ 18:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0