Vänner

Vad ska en bra vän göra? Ska den bara finnas där om någon vill prata, eller ska man hela tiden fråga och "lägga sig i"? Ska man bara dyka upp, ska man bestämma datum, som ibland ändå bara ändras och glöms bort, eller ska man förbereda? Vem är det som ska höra av sig? Ska jag göra det? Man finnas där, men alla lyssnar inte på det. Låtsats som om de är glada, och sedan ändå bara glömmer bort det och klagar över att dem inte har någon att prata med. Det finns alltid någon att prata med fastän inte alltid psykologer är det bästa valet. Du HAR vänner. Det finns alltid någon här för dig, för jag finns här. Är det någon som är villig att lyssna på allt jag har inom mig själv? Har man alltid funnits här för dem som vill prata, alltid erbjudit mig. Mina vänner kan erbjuda mig samma sak som jag erbjuder dem?
Alla människor har en känsla av att dem är ensamma någon gång. Någon kanske har det någon gång i livet, andra för alltid. kanske någon i din närhet har mer bekymmer än vad du anar?
Jag VILL finnas här för ER, förstå det. Jag lägger ner min själ i det. Och det borde DU veta. Du som erbjöd hjälp till andra människor jag inte ens kände. Vad får dig att tvivla på att förtro dig till mig nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0