APU utan internet :(

Ganska jävla irriterande att inte bloggen fungerar just nu. Får därför skriva hela bloggen i word, glömmer LÄTT av vad jag gör annars på dagarna :) Så, var medvetna om att detta är ett långt blogginlägg. :)


Jag och Jennipher vaknade ganska sent på lördagen. Vi tog det lugnt hela dagen fram tills vi duschade och började göra oss i ordning. Kollade på American history x såklart. Jennipher hade aldrig sett den, så tyckte det var på tiden! Tog bussen in till stan lite senare, och lämnade massa grejer hos Claes. Stannade där ett tag innan vi tog bussen ner till stan. Vi gick omkring en stund medan vi väntade på att tiden skulle gå. Då träffade vi en tant som var värsta dement och skulle till vårdcentralen kl 8 på en lördag. Haha. Hon var ganska rolig och crazy. :P

Åt vitlöksmarinerade oliver, vitlöksbröd, souvlaki och drack cola och så småningom passoa på Zeus. Underbart god middag, tack Jennipher för ett trevligt restaurangbesök!

Vi skulle sedan följa Jonna till någon fest på sjöbo, och satte oss på bussen dit. Följde med henne in en stund, men hade stor lust att vända i dörren. Kände väl någon enstaka där inne, men ingen större lust att stanna och prata. Tog ganska fort bussen tillbaka till stan och swing. Träffade en massa folk därinne. Speciellt sådana man inte träffat på ett tag (som vanligt). Ellinor hade några odansande pojkar med sig, så hon drog ut oss ganska fort på dansgolvet där vi spenderade vår tid tills det stängde. Blev upphämtade av Alex, C och H, sedan hämtade vi upp Jenny och Kicki innan vi kom hem.


Vaknade sent på söndag morgon. Åt frukost och åkte sedan till knalleland och köpte nytt usb-minne till C och H. Åkte upp till H en snabbis och hämtade Jennipher. Sedan blev det city och handla en massa mat till mitt APU-ställe. Mamma fick reda på hur jag efter massa omständigheter skulle bo, och blev då ganska förbannad. Hon ringde upp Linnéa och jag fick vara ledig på måndagen.

Det var skönt att få vara ledig i måndags faktiskt. Det har aldrig känts som att jag haft ngt lov i och med att jag jobbade där mitt i veckan.. Men det är sådant man får stå ut med om man vill shoppa och leva livet. Yeees.


På måndagen åkte jag också ner till skolan tyvärr. Kom ner ganska sent, och blev därför att det tog lång tid innan jag lagt mig, och framförallt fått nog av att kunna vara ute på msn.

På tisdagen åkte jag och Linnéa mot Väröbacka. Det visade sig vara ganska svårt att hitta, men till slut var vi framme.

När Linnéa åkt, fick jag sitta och prata med Maria (som äger stuteri MW, MW=Maria Winberg) en ganska lång stund. Hon frågade vad jag hade tänkt med mitt liv, några år framöver och även under denna praktik. Det jag ville utbilda mig till, skulle helt och hållet styras över vad jag fick göra under min praktik. Hon var ganska snabb med att tillägga att om hon inte var nöjd med mig, så skickar hon hem mig... Kändes som ett hårt bemötande faktiskt.


OMRÅDESBESKRIVNING:

-         Stostallet: 16 hästar och boxar, djupströbädd.

-         Hingststallet: 5 boxar, endast 2 används av hästar, 1 av kaniner och 1 av förråd. Halm.

-         Besöksstallet: 3 hästar och boxar. Delvis halm, delvis spån.

-         Lösdriften: ca 15 hästar mellan 1-2½ år.

-         Manegen: Självgående vattenspridare, flis.

-         Ladugården: Skötsel del, spolspilta, sadelkammare, tvättstuga, toaletter och duschar, minibibliotek, matsal (plats för 40 pers) mm. Sitter ihop med hingststallet.

-         Huset: Där familjen bor. Uppfödning av 2 olika hundraser. Här bor 15st hundar.

-         Stugorna och baracken: Några stycken småstugor och 1 barack som lägerbarnen bor i.


På onsdagen kom 3orna från Strömma på besök, och det var väldigt trevligt tyckte jag. Slapp man vara själv också eftersom stallskötaren inte kom. Marias ursäkt var att hon var folkskygg. Okej? Kan man verkligen vara bestämd, hård osv mot hingstar, föl och unghästar som hela gården består av, om man inte ens kan vistas bland människor? Ah, jag vet inte..


Torsdagen närmade sig, och precis som på både tisdagen och onsdagen red jag Fen-He. Fick även rida Desiré, som är en riktig pudding! Fan vad fin hon är... Åkte iväg till Svante och kollade när Fia hopptränade med Gerswin. Alla där inne var ganska uppspelta. Både över att han var såå fin, och att han var hingst och deras ponnys brunstade. Han skötte sig mycket bra, och Fia var nöjd, trotts de hon fick träna ihop med. Haha.

Löshoppade också, och vi fick mycket goda tips och idéer av Maria.


Idag har det inte funnits alltför mycket att göra. Jag börjar kunna rutinerna nu, och Ronja är ett BRA sällskap. I början var hon blyg, sa inte så mycket. Men nu, jag har helt ändrat uppfattning om den tjejen. Riktigt go är hon!

Red Desiré idag också, fick försöka lasta en nästintill omöjlig häst som Ronja lånat. Maria tillkallades till hjälp och nu vet jag exakt hur man ska göra kan jag ju påpeka. Hon sa direkt när hon kom vad som behövdes, och det fungerade. Ser väl lite läskigt ut när en häst får så mycket stryk, men vad fan, den hoppade på! Frågan är bara hur villig den är nästa gång...

Nu sitter jag i min fucking stuga och väntar på att pappa ska dyka upp. Hoppas han hittar hit, annars dör jag. Vägrar stanna här längre än nödvändigt! Nu vill jag faktiskt hem...


Kommentarer
Postat av: Carro

det kanske skulle funka om du gjorde det, våld löser allt säger man ju :P

2008-04-04 @ 20:19:54
URL: http://sssvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0