Dålig helguppdatering.

Blogg cpar så mycket ibland att jag får utbrott...

Men i allafall, i fredags var det min sista dag på APUn, och det var faktiskt ganska sorligt. Dessutom var inte Ronja där, och jag fick göra allting själv. Men tror inte det var dumt det heller, Maria sa att jag var en skitduktig elev, och naturligtvis tar man åt sig av sådant. Men lyckan var fan inte långvarig. haha. Desiré slängde av mig, och dessutom var jag på väg av flera gånger efteråt i både galopp, bakutsprång och bockningar. Har vääldigt ont i min kropp kan jag lova. Landade rätt på ryggen och slog i bakhuvudet och axlarna, så allt tog väl lite smällar. Fy fan.
I slutet av dagen fick jag rida Ganja, någonting som ingen annan praktikelev fått göra. Hon var visst väldigt kräsen vilka som red henne, och i princip hade bara hon själv och hon som red in henne ridit henne. Så det kändes bra. Fick även se mina betyg direkt, och fick "Eleven har visat utomordentliga kunskaper och färdigheter under Apu-perioden". Naturligtvis nöjd :)
Vi åkte sedan hem och fick slänga mig in i duschen för att åka hem till Hampus och käka. Jag, Jenny och Kicki stod för maten, medan Claes, Jesper, Hampus och Alex stod för montering av ikeamöblerna. Åkte väl hem runt halv 1.

På lördagen åkte C ner till garaget, och jag började städa, damma, diska, moppa golv och annat innan jag åkte ner till stan med Ellinor eftersom jag är sååå smart och glömt alla mina jeans på strömma. :( Jag blev så förbannad, sur och besviken på mig själv. Också för att jag är så kräsen och alltså inte hittade några jeans :( Så det blev ingen krog för mig del. Åkte hem igen och köpte lite smaskens. Åkte ner till stan och köpte kina-mat och satte oss och kollade "the eye". Vet inte riktigt vad jag ska säga att jag tyckte om den. Budskapet var bra, men alltså filmen var ganska seg, och delvis långtråkig. Men okej var den helt klart.

Vaknade kl 10 idag, ganska tidigt för att vara oss, men.. Var  till hälften vaken då C sa: Fooder.. Igårkväll hade jag pratat en del på kvällen/natten när jag somnat och C kollade på film. Han hade inledit en diskussion med mig och jag hade sagt massa knas. Speciellt foder? Halv ranson? Jag visste att jag skulle drömma om allt det där jävla fodret, ensilaget och speciellt halmen! C, nu kom jag precis på anledningen vi pratat om!!
En bit in på dagen kom mamma och hämtade mig, och vi åkte runt lite innan vi kom hem. Rasmus en bra bit in på att få köra EU-moppe nu också ju. Grattis grattis skitunge..

Desiré
image107

Dåligt kort vid ej inspäng häst och longering innan uppsittning, men kolla in hästjävelns trav *drömma sig bort*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0