Lilla underbara Coccen!

Vi hade häst med Agge efter lunch. Gick ner i stallet och skulle utrusta hästar för olika grenar. Blev väl nästan som en tävling där ett tag, eftersom vi på 15 min skulle borsta, knoppa, utrusta osv. Jag, Emelie, Linda (och Anneli) hade Isaac, och han blev lätt den vackraste hästen i alla grenar. Shit vad fin han blev i mina slarviga knoppar och allt :)

Sedan var det ridning, och jag fick Coccen. Vi red lilla rundan innan vi gick ut på gärdet och galopperade. Det var inte en enda häst som INTE bockade kan jag tala om. Men det var mysigt. Coccen var underbart glad idag. Han sprang fram hela rundan och bockade/sparkade bakut en hel del på gärdet. Han var så lycklig! När vi kom tillbaks till stallet svampade jag av honom och sådär. Stackarn var varm, men han är glad i sin nya box. Tror han är allmänt lycklig den hästen!

Nu är det lasagne om en stund, tänkte gå och ta en snabbdusch och njuta av min "vackra" bonnabränna efter ridningen!

Kommentarer
Postat av: Carro

någon som flög av då??
tårta vore ju gött efter praktiken =P

2008-04-26 @ 13:40:14
URL: http://sssvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0