Onsdag.

Sitter och lyssnar på Hans nu när han schabblar engelska. Guud vad duktig han är! Låter som en riktig engelskman.
Igår har det väl varit lite si sådär med jobbandet. Red Desiré som vanligt, och det gick väl hyfsat bra. Men i fortsättningen ska jag gå och jobba från marken också. Man får ju så ont i armarna så man vill dö. Dessutom hade fölet fått komma tillbaka, men med en mamma också! :) Hon hade accepterat honom direkt och verkar vara en supermamma! En nordsvensk stolthet :) Vi har ändå fått flaskmata, då stoets föl dog vid fölningen för 1 vecka sedan och mjölken börjat avta.

Fick sluta tidigare igår också, och jag och Gunnbritt åkte iväg och handlade en stund. Vi kom hem och åt, och åkte sedan iväg direkt igen till Hans marker. Jag fick tala om massa för honom, och det är då man vet hur mycket man egentligen har lärt sig under dessa 2 år på strömma. Det är riktigt skoj att kunna använda sina kunskaper annat än i skolan.
På kvällen har vi suttit och tagit oss en 4a, och lite mackor, oliver och sådär. Tog en lång och skön dusch och pratade med C länge i telefon. Saknar honom :( Håller dessutom på att bli sjuk! :(

Idag har var 3orna från strömma på studiebesök igen. Det var väl helt okej, dagen gick hur fort som helst. Fick sluta tidigare idag också. Tyvärr var det första dagen jag inte red Desiré, några fransmän som skulle komma och kolla på henne, Dunja och Duchesse.
Kom hem och fick glass med hallon. Underbart gott. Börjar bli lite sugen på mat nu också känner jag. Gunbritt och Hans ville ta sig en promenad, endast för att jag skulle kunna ta en tupplur. Jag såg helt slut ut enligt dem. Men efter 2 samtal på mobilen på 20 min insåg jag att det inte var menat att min tupplur skulle bli annat än kortvarig. Så nu blir det extreme home makeover i 2 timmar och jag kommer med jämnan fälla en massa tårar!

Föl och extra mamma.
image100


Föl och mamms.
image102

Söta.
image103

Lilla Desiré.
image104

Kommentarer
Postat av: jennipher

Söta dem är! :D Gulligt att mamman acceptera fölet! :D

2008-04-09 @ 18:17:01
URL: http://jennipher.bloggspace.se
Postat av: Jonna

gud vad söta dom är tillsammans! :D vill också ha ett litet föl hemma. du tror inte att du kan sno honom, plus "mamman" så jag kan få ha dom hemma ett tag? :P

2008-04-09 @ 19:04:32
URL: http://rum311.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0