Snart slut.

Imorse var det riktigt segt att gå upp faktiskt. Men jag antar att det inte är mer än att man går upp och ser glad ut?
Idag har dagen gått förvånandsvärt snabbt. Antar att det kan vara för att jag slutade 3 timmar tidigare. Men vi hann i vilket fall som helst att borsta av hälften av hästarna i lösdriften och löshoppa 2 st av de 3-åriga hingstarna. Lite teknik osv. Och såklart matat bebben och så :) Min sista dag på APUn imorgon. Jag vet exakt vad jag tyckte om det i början. Egentligen har jag väl aldrig tyckt att själva jobbet i sig är dåligt. Däremot tyckte jag att det var långa dagar. Nu slutar jag tidigare vilket jag egentligen inte uppskattar så mycket. Jag har lärt mig jätte mycket hos Maria och hon bryr sig verkligen om sina praktikelever! Däremot måste man kunna våga. Aldrig vara rädd för hästarna, unghästarna, hingstarna som vissa kan vara besvärliga och fölen. Det gäller att ha stake i sig. Kunna stå kvar på exakt samma plats om det kommer en häst i full galopp mot en. Kunna vara hård och inte säga "såja hästen" utan det är hårda tag. Hästarna ska lära sig, så enkelt är det, även om det sker med våld.

Slutade samma tid som Ronja idag. Trivs bra med henne, vi kommer bra överrens och har samma arbetstakt. Det vill säga hårda tag för att hinna med det roliga. :) Kom hem till Gunnbritt och Hans, och fick en god middag! Blir någon marängskaka eller ngt till efterrätt, det är bara såå gott! Mums.

Imorgon blir det hemfärd. Vet inte än vart jag ska ta vägen, men.. haha. Får väl se hur det blir med det. Först blir det ju att åka hit i alla fall, sedan kommer mamma eller pappa. Förhoppningsvis är jag frisk tills imorgon också och får sova ihop med MR. C. Annars blir det  ensamt i spöksängen. Usch, får nästan ont i magen så fort jag tänker på det :(

Flaskmatar lilla bebben!
image105

Nu är han redan några dagar gammal :)
image106


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0