kvart i tolv

Idag började vi tidigt. Fikade och sådär med äppelkaka och vaniljvisp, terese och shekina var mycket duktiga! jag, sofia och jennipher gjorde oss en morotsmarmelad. i början lät det väl inte direkt som det godaste, och fastän jag inte smakade kan jag säga att den säkerligen VAR god. Den doftade ljuvligt!



- 500 g morötter
- 4 dl vatten
- 9 dl strösocker
- rivna skal från 2½ citron
- saften från 2½ citron
- 1 krm citronsyra

Skala morötter, riv på grova sidan av rivjärnet. Riv av citronskalen och blanda ihop dessa i en kastrull på spisen. Tillsätt vattnet. låt koka upp på svag värme. tillsätt socker, citroncyran och saften från citronerna. Låt småputtra i 45 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0