21/2 -08

Usch, får dåligt samvete när jag inte uppdaterar min blogg. Folk måste ju ha saker att läsa.. Men jag får skylla väldigt mycket på att jag inte har med mig min dator hit ner nu. Den är hemma, men kommer självklart ner nästa vecka igen! :) Mer uppdateringar förväntas då.

I måndags blev det ju resa ner till vårat vandrarhem i skåne. Resan gick ganska bra. Den var inte så lång fastän resan faktiskt tog 3 timmar. Men vi hade vansinnigt kul ner i bilen, så det spelade mindre roll hur lång tid den tog :)
Jag, Wibben, Jennipher och Jonna bodde i ett 4-rum, nr 13. Spooky..
På tisdagen blev det avfärd till Flyinge som låg ca 20 min bort. Var där från kl 8 på morgonen tills halv 7 på kvällen, och vi var helt slut efter dagen. Underbart fint ställe naturligtvis, men det spelar nog ingen roll hur fint jag än säger att det är, antar att ni alla vet det i alla fall, eller åtminståne hört talas om det. kolla gärna www.flyinge.se och kolla! Vi åkte iaf sedan hem, och den resan gick ännu snabbare.

Igår hände väl inte speciellt mycket i skolan, förrutom att vi var ute och red. Jävlar vilket liv det blev. Alla hästarna dampade väl någongång, mken måste väl säga att Duni var värst :P Linda såg ut att vara påväg av vid ett flertal tillfällen.. Johanna hade lite kul på Blondie också. haha. Själv red jag Vicky stallets buse men jagt yckte det gick bra. Hon var väl lite fjantig vid ett par tillfällen, men senare i paddocken skötte hon sig utmärkt! Tycker om den hästen grymt mycket..
Senare på eftermiddagen åkte jag och Jonna iväg och kikade på en häst. Jag provred och sådär, och jag fattade väl tycke för den "lilla" sötnosen. Han skulle kunna bli såå duktig om jag arbetade med honom ett tag. Dessutom tyckte ägaren att jag red vääldigt bra, och självklart är det kul att höra, eftersom jag redan innan fick höra från Charlotte att allt är perfekt, hon ska bara se till att jag inte blir för hård i handen, men jag ska fortfarande inte ändra någonting med min ridning, sits osv. Kul! :D
Åt på mcd 2a dagen i rad, stannade i Kinna ganska länge innan det blev hemfärd, och en nyfiken Sofia kom på besök :)

Idag har det varit en cool dag. Hade hästoch stallskötsel i 3 timmar. Fixade morgonsysslorna, sedan frisserade jag Vicky vilket jag började göra igår. Hon blev naturligtvis fin. hihi. Tyvärr har hon tjock man och fungerar inte att rycka då hon blir vansinnig, så det blev att först klippa, sedan tunna ut med ryckkammen. Brämsa henne fick jag göra också. Inte direkt kul att behöva göra det, men det behövs, dessutom blev hon väldigt lugn och snäll :)
Hade sedan redovisning i 30 min. Den där pp-pressen som jag snackat så mkt om. Förrutom några småmissar tyckte jag allt att det gick hyfsat bra. Vi har ju bra och intressant information :)
Nu har jag tvättat litegrann med Jennipher, och ska strax till rummet, packa lite och fixa med tvätten. Sedan blir det faktiskt hemfärd idag. Skippar svenskan imorgon och åker till stan istället. Mkt roligare :P Hem och träffa söt, som jag inte gjort på såå länge nu så det är inte sant :( Men det ska bli myys. Såklart. :)


Ändra reglerna? Jaa, gör det. Men vad fan ska man göra om era mål inte är möjliga att nå? Om man inte ens får godkänt´utan att nå DITT nya mål. Du är hopplös..

Kommentarer
Postat av: Jonna

är det Lena som är så jobbig att behaga? :S

2008-02-21 @ 16:40:54
URL: http://rum311.blogg.se
Postat av: Sofie

okeej :) haha nja, surfa är ju rätt svårt har jag hört haha :D
haha ahh tack så mkt :D
aldrig mera teori säger jag bara ! :P

2008-02-21 @ 16:59:44
URL: http://sottifie.blogg.se
Postat av: Sofie

hehe :)
nej jag fattar att du inte ser ifram emot det, sjukt tråkigt !
jag skulle aldrig gjort det, tills claes praktiskt taget skällde ut mig ! så man kan ju säga att det är hans förtjänst :P haha

2008-02-21 @ 18:31:28
URL: http://sottifie.blogg.se
Postat av: Sofie

haha nej, det är ett stort tråkigt steg att ta. jag skulle oxå klara mig utan men nu när jag väl har börjat så är det väl lika bra att fortsätta :P

2008-02-22 @ 21:03:17
URL: http://sottifie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0