Körning och en massa sömn

Åh, fy fan. Hade körning, åt sedan good lasagne, och satte på det senaste avsnittet av house. Både jag och Jennipher somnade, och nu är klockan helt plötsligt halv åtta.. Vaknade av att hon sa att hon istället skulle gå till herrgården, för att nätet var så segt. Märker jag inte av? Ibland kan man verkligen bli överraskad när man vaknar och klockan är mycket mer än man tror :S

Anyway, vi hade körning tidigare idag. Vet inte varför, men jag har alltid en dålig inställning till det där.. Mycket roligare att rida, så man önskar bara att den där körningen blir gjord, så har man 2 ridlektioner att se fram emot. Men när man väl HAR körning, så är det väldigt kul. Idag var det nog den mest intressanta någonsin. Körde stockar efter både Birk och Pilen. Dem var ganska pigga i början, men det avtog en del, de blev trötta och fick arbeta hårt! De syns verkligen att de älskar sånt sorts arbete. Körde först utan, "kopplade" sedan på stock och körde till terrängbanan. Väl där borta tog vi på och av stockarna flera gånger, just för att lära oss använda det här arbetssättet. Sedan körde vi i vääldigt ojämn terräng, för branta, steniga slutningar och på vissa ställen i terrängen var det som dy kan jag tala om.. Sedan blev det en tur för dem mitt  in i skogen också. Hästarna skötte sig exemplariskt, även om de båda två kan bli lite ivriga ibland.
För mig själv, joorå. Jag fick en hel del beröm, speciellt det sista med Pilen. Hon sa att han och jag äntligen hittat "det där". Ni hästfolk vet vad jag snackar om.


Linda kör Birk utan stock

image46

Linda och Birk står och väntar på deras tur att lägga på stock

image47

Wibben kör Pilen med stock på terrängbanan

image48


Detta får avsluta min sista blogg för idag.
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0