Näst sista

Näst sista arbetsdagen på Strömma idag. Vet inte om det är positivt eller negativt.. Myser ju hellre med hästarna än att göra prov, samtidigt som jag hellre har lektion än att stå och mocka.. Kom på idag att jag tror fan det är roligare att packa höpåsar än att mocka, skandal. Jag och J mockar ju faktiskt sammarlagt 30 boxar per dag.
När vi gick upp imorse fick vi nästan en chock när vi såg att hela marken var snötäckt. Ganska mysigt när det inte bara vräker ner snö, utan när det sakta når marken. Men i vilket fall som helst tycker vi hästmänniskor inte om snö. Det bara ställer till med precis allting. Det gjorde ju inte direkt saken bättre att det började dugga senare, vilket det gjort nu ett bra tag. Någon dm snö ligger fortfarande kvar på marken, men de mest begångna vägarna är redigt hala och slaskiga.
Idag slängde vi ner halm och bar till stallarna osv. Sånt där som man gör om man har lite extra tid över. Då slipper vi göra det imorgon, eftersom vi tänkt att vi ska köra Rebecka och Ylva stil. Jobba gärnet till kvart i 9, sedan vara lediga till kvart över 11 då hästarna ska in. Men det funkar nog tror jag. Fast vi har ingen fil, eftersom alla är så snåla. haha. Och nu är våra hallon slut också :( Blää på det.
Imorgon är det måndag och alla börjar komma till skolan igen. Vill inte det! Jag och jennipher har haft det bra här dessa dagarna. Att kinte behöva låsa dörren och kunna lämna dator/mobil i pentryt utan att ngn stor det. Att inte ha folk runt sig hela tiden och att få bestämma över vilken kanal på tv man ska kolla på. Sen är det ju självklart ingen som rört våran mat heller :)

På onsdag är det min dag, och jag fyller 18 :) Självklart är det en stor grej, men känns svårt att gå på krogen utan tjejkompisar som inte är 18. Bajs på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0