Orka plugg och helgtur.

Ida är dum, hon vill att jag ska lära mig massa saker, men jag orkar inte...
Det var det enda Jennipher hann skriva innan jag stoppade henne.

Har försökt tvinga Jennipher till att plugga. Vi har ett prov i naturkunskap imorgon, men det kommer nog inte gå så bra. Tror inte vi pluggat mer än 30-60 min. Men det får vara så. Jag är så trött på allt plugg nu. Orkar verkligen inte mer. Hade varit så skönt att bara slippa det.. Har inte haft ett prov på skit länge. Inte på flera, flera veckor i alla fall, och det blir så konstigt när man sedan då ska plugga. Speciellt om man börjar kl halv tio, tio..
Har inte försökt så mycket själv idag, utan försökt att få in massa i Jenniphers lilla huvud. Hoppas allt hjälpte, gumman..

Imorgon är det dags för helgtur. Usch vad tråkigt. Att behöva vara kvar på skolan utan att göra ett piss. Bara jobba hela dagarna och lägga sig tidigt pga slitjobb. Och att det är öppet hus på lördag gör ju inte saker direkt bättre. Vi kommer få jobba som djur för att vara klara med alla stallsysslor till kl 10 då det öppar.
- Alla våra 15 hästars grimmor, täcken och ev. boots ska på
- Hästarna skall släppas ut i speciell ordning beroende på vilken hage
- 15 boxar skall mockas, strös och fylla på ev vattenhinkar
- Grovfodra med halm och hö till allihopa
- Fylla på halm + spån i alla 3 stallar
- Alla 3 stallarna ska sopas invändigt, logen ska sopas och borggården ska vara iordning
- Kvällspåsar ska packas med antingen 4, 5 eller som vanligast 6 kilo hösilage i varje påse
- Betfor ska sättas
- Alla 15 hästarna ska in i speciell ordning beroende på hage
- Täcken och ev. boots ska av.

Klarar ni detta på 3 pers på 4 timmar, då är ni fan inte dåliga. Eller hur var det, jordbrukarna klarade väl allt? Losers.

Åh, guys. Kommer ni ihåg detta? Tiden i ettan då man inte hade börjat med inriktningarna. Kosläppet 2007. Jag kan bara meddela er som inte var med, att kossorna var fullständigt galna!!

image31 
image32
image35


När är det vår?


Kommentarer
Postat av: Jennipher

Jag skulle vilja att allt gick spola tillbaka tiden, tills då. Men nu så är det inte så. Det hjälpte nog lite med pluggandet iallafall! :D TACK Darling!

2008-01-18 @ 09:11:09
URL: http://jennipher.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0