Pengar är inte allt?

Finns ingenting i världen jag hade velat mer än att ligga kvar i sängen imorses. efter att jag tagit på mig och var påväg mot hygien höll jag på att frysa ihjäl. Ändå hade jag jacka, halsduk osv. 3+ i stallet, det är inte dirket varmt. Inte heller när man går ut och man hller på att blåsa bort. Vinden är hur kall som helst, därför måste vi arbete extra snabbt och effektivare, då hästarna ska på och av med täcken hela tiden. Iof är jag hellre i stallet än här, förutom att frukosten var underbar eftersom man får hur mycket rysningar som helst, och blir skitkall. Man blir av varm av att vara igång..
Så allvarligt är jag lite avis på er som ligger i sängen och gottar er nu... Men tjänar man 120 kr/t borde man egentligen inte vara det.
Nu ska jag och Jennipher ta oss en tupplur här i pentryt. Tänker INTE ta av mig halsduken, och vantarna ska på efter att frukosten tagits in. Ägg- och kaviar macka, fil med banan och havrefras och tropisk juice. God frukost. Lite te skulle inte skada för att få upp värmen heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0