Sjukhus

Borås Sjukhus är så jävla sämst som det bara går på att vara snabba. Shit alltså...
Åkte in till sjukhuset kl 10 igår kväll. Satt i väntrummet till kl 2. Underbart att få komma in REDAN tänkte jag. Satt där i 2 timmar till för att vid kvart över 4 få dit en läkare. Och NU är jag hemma. Klockan är snart 7 på morgonen och jag är fullkomligt dödstrött!
Förresten var det ett virus som satt sig i min hals och fått lympfkörtlarna att svullna upp regält. Detta brukar ofta dra med sig att man får en infektion i tandköttet, vilket jag verkligen fått. Tandköttet är rött, och fruktansvärt sårigt osv. Har heller ingen känsel i tänder, läppar eller tandkött. Blää. Fick tabletter som ska ta ner svullnaden och något annat som ska lindra smärtan i munnen.
Fick ta sänka, halsprov och sånt för att se om inte viruset spridit sig vidare i kroppen med blodet. Tydligen hade det inte det, men går svullnaden inte ner, och tandköttet inte bli bättre, ska jag uppsöka omedelbart igen.
Jaa.. Känns iaf skönt att man nu vet vad som är problemet, fast om det var värt en hel kväll och natt mellan 10 och 7 vetifan..

Kommentarer
Postat av: Stones.

Är ju sååå tråkigt på sjukan.. Krya på dig. =)

2008-01-02 @ 10:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0