Ytterligare jobbdag

Vad jag gjorde igår ska vi inte gå närmare in på. Men vi hade iaf mys och var hemma ganska sent.
Just DÄRFÖR var det jobbigt att gå upp imorse. Klockan 10 var jag tvungen att gå upp, eftersom jag varit så sjukt klyftig att glömma mitt fritidskort igår.
Idag har vi varit ute en hel del och kört permobil, gungat osv. Faktist i hela 4 timmar :) Dessutom har vi nu bestämt oss att antagligen köpa en bil till mig inom någon vecka. Jag behöver en bil som är manuell och inte chrysler grand voyager att övningsköra med. Därför ska jag köpa en skruttis att ha och köra med på helgerna, och mamma och pappa kör den på vardagarna eftersom vi sålt våran stora bil och bara har en bil kvar sedan. M och P kommer betala försäkring och skatt tills den dagen jag skaffar jobb, och får dessutom 700 kr i månaden i bensin så jag kan köra till skolan och tillbaka :) Mycket snällt! Tyvärr kommer jag inte få använda bilen då jag fått körkort, utan har en deal med mamma och dem att dem ska få använda den tills våran nya bil levereras, vilket kan och verkar bli om jättelångt tid.. Som det ser ut nu så blir det en bil vi är vana vid ;) Men vi får se. Ingen förstabil ska vara en skönhet :)

Efter jag slutat jobbet åkte vi iväg till g-hester. lämnade Filip på fotbollsträningen och jag och pappa åkte iväg till dsf för att övningsköra. Det var första gången på.. typ 2 år som jag körde manuell, så kändes som nytt igen. Övade dragläge, spec i backe. Det gick sådär till en början, men pappa säger att jag lär mig snabbt, så det gick väl hyfsat i slutet :)
Nu är vi hemgågna efter massa glassätande osv. Så nu blir det kolla tv en stund innan man ska börja packa det lilla som ska med till strömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0