20/3 - 08

Hatar blogg.se ibland. Satt hur länge som helst med ett känsloinlägg igår, som försvann. Blir så trött på det..

Men igår hade vi fullt med lektioner iaf. Eller aa, sovmorgon naturligtvis också. Skönt, man blir så utvilad! Häst med Agge hade vi sista lektionen, och jag kommer tycka det är så tråkigt om hon måste sluta. Hon är inte heltidsanställd här.. Känns jättetråkigt att varje lektion man kommer till, ska man behöva stå ut med Lena. Hon är inte alls lika personlig.

Fick på projekttimmen reda på vart jag ska ha min APU efter lovet. Det blir på stuteri MW. Här sysslar dem med avel/semin/dressyr. Kollade hemsidan igår, och det verkade vara ett himla bra ställe. Hon har 2 st ridponny hingstar som är bland de finaste i Sverige. I övrigt har hon nog 44 st hästar.
Gården består av flera stall, manege, terrängbana, galoppbana, paddock, små stugor man bor i osv. Denna underbara gård ligger på 37hektar och 2 km från havet :)
Det tråkiga med detta är att jag kommer vara där själv. Stället ligger i Väröbacka, och gårdn ligger långt ifrån bussförbindelser odyl. Känns jobbigt att behöva bo i en stuga helt ensam och själv styra över maten. Antar att jag antingen kommer svälta eller leva på mackor. Får verkligen hoppas att det finns tv (finns iof storbildstv i något av alla husen.) eller ev. internet uppkoppling. Annars blir det knivigt..

Igår satt vi och pluggade hela eftermiddagen och kvällen. Kändes hur jobbigt som helst. Finns ju några puckon i klassen som ville ha 2 prov på samma dag. 1 muntligt foderprov, och 1 skriftligt om allt vi lärt oss i körningen sedan vi började på Strömma i princip. *tummen upp för er*

Nu är det prov om en halvtimme, och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra. Ylva sa att foderprovet var skitsvårt, och jag tror ingenting annat heller.. Någon person som inte är insatt i hästar skulle nog haft ett helvete med det här. Ska kolla igenom det nu en gång till, jag kan ingenting känns det som.

Hemgång idag också! Det var därför ett städat rum var tvunget tills idag. Annars kommer jouren och man får lite skäll. haha. Ska bli så skönt att komma hem nu eftersom jag inte var hemma igår. Sen består lördag-söndag av jobb med Simon, sedan tisdag till torsdag att åka tillbaka till Strömma för att jobba. Blää. Sen får jag se om det blir något jobb på ellos på fredagen. Kan kanske vara skönt att vara iallafall lite ledig på sitt påsklov. Speciellt eftersom C är ledig under hela påsk...

Pluggtime. Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0