Finally home.

Vet inte riktigt hur jag ska säga att proven gick idag. Lena psykade en verkligen genom att vid det muntliga provet, sitta och råstirra en i ögonen och varken säga bu eller bä. Det kändes inte alls bra. Kände mig inte alls bekväm i den situationen! Men ska jag göra hästskötar examen får jag bara vänja mig. Vet dock inte än om jag vill ha det.
Det andra provet var lite annorlunda då vi skulle gå fram till tavlan och allihopa rita upp alla selens delar på tavlan. Sedan pratade vi lite dragpunkt osv innan vi fick sätta oss och skriva provet. Kunde väl inte alla frågor, men jag var riktigt nöjd med hur jag svarade på frågorna hur man spänner för och av. Och det är väl ändå det som måste räknas mest. Det är ju trots allt det vi sysslar med :)

Efter ett tag med Jennipher åkte vi hem, båda samtidigt men åt olika håll. Kändes såå skönt att komma hem nu! Pappa hade redan gjort iordning mat. Färsk potatis, gräddfil med gräslös och rom, köttbullar, sill och annat. Förrutom sillen var det en väldigt god mat såklart.


Jag vet att vi kanske inte alltid är så bra vänner. Snarare inte alls ofta. Men nu har det blivit bättre. Jag kan prata mer med dig om saker, och så fort jag är "vän" med dig, så känner jag mig så lycklig! Kanske nu när jag har blivit äldre, så har vi mer förståelse för varandra än någonstin förr? Jag tycker så synd om dig just nu. Vill bara att du ska må bra. Redan när jag var liten och vi åkte till varberg utan dig, började jag gråta. Tyckte synd om dig att du skulle vara ensam hemma. Jag försökte dölja mina tårar hela vägen till havet.

Nu blir det att gå ut med vovvsen sen mysa lite med mamma. Saknar det så mycket.. Sedan kommer nog Frida hem en liten stund. Ska väl hinna duscha och sånt också. Sen ska jag lägga mig, och vänta på att C kommer och ger mig en puss och kryper ner i sängen bredvid mig.


Kommentarer
Postat av: Sofie

hehe jaa precis och lite vild måste man vara ibland :P
själv ska jag jobba nu snart, efter typ 3 timmars sömn :P
okeej, ja gött att du har jobb iaf :D

2008-03-21 @ 10:27:17
URL: http://sottifie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0