Markarbete och hopp.

Det var meningen att jag skulle rida Coccen idag. Men Charlotte ändrade i sista stund, och jag skulle byta grupp och rida i första gruppen. Bättre att Eminente blev riden två pass istället för Coccen. Så det var bara att skynda sig lite extra, och göra iordning grisen för en hopplektion :) Egentligen har jag inget stort hjärta för Eminente. Han går som en kamel, och har så kort galopp att det känns som man har korsgalopp. Till en början var han precis den Eminente vi alla känner till, men efter hoppningen som knappt var något att kalla hoppning eftersom vi bara hoppade 0.6m. (det lät högre) ;) så blev han mer fokuserad och började till slut lyssna på mina hjälper. Det kändes riktigt bra, fastän det inte höll i sig i mer än 2 min. Kände att jag inte kunde hålla på längre, vi skulle egentligen skritta, men jag ville ta tillfället i akt, vilket Charlotte sa var utmärkt. Vi har ju alltid samtal med Charlotte efter varje lektion vi haft för henne, som ni säkert förstått. Idag sa hon att jag skulle försöka hitta ännu mer känslor, speciellt med Eminente, tidigare i passet. Det ÄR svårt att förklara när det gäller känslor, och det verkade hon också tycka. Jag har min känsla där, vilket i alla fall är positivt :)

Nu har det varit och ätit som vanligt och om någon minut åker jag, Elin och Jonna iväg till Sätila och köper Lefs fet och guacamole dip. Såå gott. När man har träningsvärk och ändå har ridit alltså tränat då FÅR MAN vara onyttig. Hell yee :D

Eminente :)
image84


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0