Äventyr

Jag och J:orna åkte in till gbg efter skoldagen var slut. Var menat att jag skulle köpa skor, men hittade inga alls faktiskt. Däremot fick jag med mig 2 tröjor hem från gina. Antar att ingen är förvånad.. Åt också mcd, och har aldrig varit med om sådant krångel. Tjejen i kassan var helt borta, och efter väldigt lång tid i kön höll hon på att svimma. Därför bytte dem till en kille som aldrig stått i kassan, och ingen hjälpte honom heller. Skojar inte om vi stod där i 30 minuter sammanlagt. Så, nu blir det burger king i fortsättningen i gbg! :)

Direkt när vi kom hem gick jag och jennipher ner till grillplatsen. Satt där ett bra tag. Det var jag, Jennipher, Carro, Johanna, Linnea, Linda, Wibben, Malin, Jennifer, Andreas, John, Linus och massa andra. Jonte spelade gitarr samtidigt som vi stundtals sjöng med, grillade och så. Riktigt mysigt var det! Gick sedan till fotbollsplanen och spelade brännboll. 2:orna vann överlägset över ettorna med nästan dubbelt så mycket poäng.

Efter ett tag kom fransmännen, och efter en tid också bulgarierna och österikarna som ska vara här i 1 vecka. Deras regler där hemma är ganska simpla. Inne på internatet kl 8, tyst klockan 9. De har också tider då de måste läsa läxor, och får inte vara inne på sina rum på dagarna då lärarna tror de ska skolka. Här är det inte direkt så :P Här följer vi inga regler. Även om det finns några, så följs dem inte ändå, och ingen i jouren bryr sig. Vi har inga tider då vi ska vara inne, är inne på våra rum dygnet runt, och har absolut inga pluggtider! Så att gå ut och röka mitt i natten och ha kul, som det är här, just nu faktiskt, är dem inte direkt vana vid.


♥ Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0