dagen

Våran handledarträff med Lena idag gjorde att jag och Carro missade arbete med häst med Johnny. Däremot hade det bara varit 3 st som varit ute på åkern och kollat gräs, så vi var inte de enda som inte var där. Sen har ju alltid Lena någonting att invända om som ska ändras, så det fick vi göra också, vilket innebar ganska mycket arbete.

Vi hade sedan svenska och skulle fortsätta med dikterna. Hade också betygsnack, och det visade sig att jag hade litegrann att ta igen.. inte så kul, men ska väl inte direkt säga att jag varit så effektiv det senaste. Eller snarare hela våren. Vet inte varför, men har inte orkat. Speciellt inte under de tiderna då det var dåligt väder. Ska väl erkänna att jag haft mina snack om att inte ens fortsätta gå i skolan.

Vi hade sedan körning, och jag och Wibben var ganska snabba att meddela att vi ville ha Agust. Så fin den hästen är. Dessutom var han skitsnäll att spänna för idag, vilket var till allas förvåning. Sen var han också jätteduktig ute, då vi körde mot härkila och bort emot björlanda. Där har han aldrig befunnit sig innan. Det var mer Karina som var bångstyrig. Eller snarare, dum med bilar, traktorer och sådär. Men ingen blir förvånad. I slutet var Agust nästan till hälften död, så vi duschade och grejade innan vi släppte ut honom och Birk. De är så lyckliga ihop de två :D

Agust


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0