Hästdag

Idag hade vi somsagt ingen sovmorgon och det är ingenting som vi är vana vid..  Men det var bara att pallra sig upp och dra sig neråt stallet efter frukosten. Hade arbete med häst och skulle stängsla för att få bort sumpmarken i sommarhagarna. Kan väl inte direkt säga att det var kul, det var blött och delvis ganska skitigt. Men det är sådant man får överleva när man håller på med hästar. klagar inte direkt :) Körde dessutom traktorn dit eftersom Sofia tydligen inte kände sig särskilt bekväm i den själv. ;) Högväxel på 4an, jävlar vad man HOPPAR fram på grusvägarna då! :P

Vi hade klassråd och Tiina hjälpte mig och Carro med filmen som vi nu fått på dvd. Efter det blev det ridning. Jag fick Duni, och måste väl säga att han skötte sig bra för att vara Duni! Tyckte inte riktigt han var redo för de övningarna vi skulle göra, och dessutom var han väldigt rädd för både Birk och Agust som dundrade fram på 4-kants spåret. Idag tyckte Charlotte att jag ska öva på min skänkelomfattning. Detta syndes väl tydligare på Duni som ibland inte har världens framåtbjudning. men jag tyckte ändå det fanns där idag. otroligt!

Idag kände man sig inte ett dugg fräsch efter ridningen. I princip slängde mig i duschen som det ska vara fel på nu igen.. EESKIIIIL!! Antar att det blir lite fjäsk nu igen med gubben.. Det är det man får köra på här :P Tur att det iaf finns en riktig dusch, och att Jennipher inte är så värst mycket för att duscha länge...

Wibben ska slå i stolpen, Charlotte (vår lärare) ser ganska rädd ut, eller vad tycker ni?


Jag och Duni



Hur kan människor inte tycka hästar är underbara?

♥ Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0