högtider

Jag undrar ibland om det varför det är så att det finns speciella dagar då man ska "supa". Ibland känns det så onödigt! Visst, det ÄR kul, det är mycket folk ute och går inte direkt att jämföra med en vanlig vardag eller helg. Men vem är det som säger att det liksom ska bara vara så? När man var mindre var det någon sorts självklarhet att man skulle dricka, men numera är det inte så på samma sätt. Man åldras och med tiden tycker man inte det är lika viktigt. Jag är 18 år, för de flesta 18-åringen innebär mycket av helgerna till att festa. Ska inte säga att jag är bättre än någon annan på den punkten, men det känns på något sätt inte lika kul längre. När man var yngre var det något "förbjudet" över det hela. Man fick inte dricka då man var under 18, det blev mer spännande på något sätt. Men när man plötsligt får göra allting förrutom att köpa ut då vill säga så känns det inte lika angeläget lägre. Är det bara jag som får den känslan?

Kommentarer
Postat av: LIFE BY Marielle

(svar) ingen aning faktiskt utöver det.. många kommentarer kanske :)

2008-05-23 @ 22:55:17
URL: http://mariellem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0