Kvälls tankar

Fick panik där ett tag i brist på någonting att göra efter min tupplur. Därför tog jag och jennipher oss en liten promenad. gick till härkila och myste med de små valparna som kommit. Guud, det får en att längta tillbaka till den tiden då man hade en liten lurvig tuss hemma med de små benen som försökte hänga med på allt. Jag vet vad folk tycker, valpar är precis som barn. Man tycker alltid att sin egen hund både som valp och vuxen hund är sötast, men jag skojar inte om jag säger att Mira är den sötaste valp jag någonsin sett. Någonsin! En så stor värld för en sådan liten hund :)
När vi kom tillbaks till skolan kom Carro in en sväng. Så fort hon gått, kom Elin. Även hon stannade en stund. Men så fort hon valde att lämna mig och Jennipher, så kom Wibben. Satt en stund och försökte leta fram massa folk. det borde finnas NÅGON bättre söksida för personer på olika communities? Sen kom även Linn och andra Carro med 2 vänner från gbg antar jag.

Nu har alla gått till sina rum och jag är ensam. Jonna gick upp tidigare idag till sitt rum och ska inte heller sova här. Kommer kännas konstigt att krypa ner i sängen nu utan att ha någon att prata med.
Dessutom kommer det kännas så konstigt efter sommaren då vi ska byta rum igen. Känns bara som ett eländigt massa bytande hela tiden. Har ju faktiskt inte bott där i mer än en termin. och jag vill inte flytta härifrån! Nu är det heller inte så mycket folk här. Bara jag, jennipher, jonna, carro och elin som bor här. det mesta eftersom treorna tagit studenten, men också för att djurvårdarna är ute på praktik. det är så lugnt och skönt. Har önskat västergården som första val inför nästa läsår. Sedan blev det östergården och sedan herrgården. ALLT för att kunna få bo i enkelrum. Jag har redan testat 1½ termin i dubbelrum, vilket väl egentligen fungerade så sätt, men inte i längden. Dessutom trivs jag så här. Jag vill bo i enkelrum! att i alla fall få ha ett litet privatliv. jag vet att jag behöver det också. innerst inne vet jag att jag behöver få vara själv ibland fastän det inte händer så ofta. men vad man behöver och vill är två helt olika saker.

Sedan får jag väl skriva en liten hälsning till Sofie också. Eller snarare ett konstanterande. We´re the bitches.

♥ Ida

Kommentarer
Postat av: Sofie

thanks ida :P elr förlåt, thanks biiiatch ;)

2008-05-20 @ 23:20:04
URL: http://sottifie.blogg.se/
Postat av: Jonna

om du känner dig ensam så är det bara att höra av sig, när som helst på dygnet, så är jag nere hos dig med madrass och allt på 5 minuter (: bara att säga till om du vill att jag kommer ner. för dig är min mobil på 24/7 <3

2008-05-20 @ 23:24:11
URL: http://rum311.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0