Massa möjligt

I måndags fick jag och Carro skjuts till Stall SÅ, packade upp osv. Sedan var vi i stallet hela dagen och grejade. Fixade hästar till Sten, borstade hästar, mockade och alla andra vanliga stallsysslor. Vår favorit sak här är absolut apparaten som rullar upp lindorna. Det bästa man kan köpa in till ett dressyrstall där man använder mycket benlindor kan jag uppmana er! Det är grymt tråkigt att behöva sitta och rulla upp dem, och dessutom försöka få bort all smuts.

Mitt på dagen började Stens lektioner, och vi satt ute sammanlagt ganska många timmar och kollade. Kallt var det i skuggan också.. fick se ett par riktigt fina hästar, i alla fall värda några hundratusen kronor. Speciellt en fux drömma sig bort. Senare på kvällen kom också Sofie och skulle träna på Feno-Me. Han stod där under natten och skrämde oss en hel del med sina mer liknande tjut än gnäggningar vid sängdags.

Tittade på "Flicka" också. Den filmen säger jag bara. Har ni inte sett den, gör det.


I tisdags mådde inte Cilla alls bra på morgonen. Hon hjälpte till vid den första stalltjänsten, men gick sedan och lade sig. Vi gjorde i ordning en massa hästar till Sten, men redan efter första hästen började han också må dåligt. Yr och spydde till och med. Stackarn som påstod att han aldrig var sjuk.

Sofie som kommit och skulle träna dagen efter, fick snällt vänta tills mamma Maria (som äger stuteri MW där jag var på praktik sist, kommer ni ihåg?) kunde hämta henne. På vår lunchrast berättade Sofie att hon kommit hem sent igår pga att hon tagit en promenad och blivit jagad av en grävling. Hon hade fått springa över en hel fotbollsplan och bla fått hoppa upp i ett träd och vänta tills grävlingen försvunnit, som också hade försökt komma upp i trädet efter henne. Promenaden hade tagit henne 1½ timme. Haha.

På eftermiddagen hade vi stalltjänst igen, och tråkigt nog fick vi sluta tidigare. Sten hade hellre fått ha sina lektioner, så hade man haft saker att titta på.. Men men. Ibland kan man ha bra med otur! Vi satte oss istället och kollade pearl harbour efter Carros önskan. Sedan kollade vi på house och lade oss i tid. Underbart..

På onsdagen behövde vi inte alls jobba länge eftersom Sten skulle iväg. Vi slutade redan vid 2 ungefär. Mamma, Filip och Mira kom och hämtade mig. Hann inte mer än komma hem innan jag var tvungen att skynda mig för att hinna in till stan och kortegen med Sara, Jennifer, Frida, Joeline och Malin. Frida fyllde ju år så det blev att efter kortegen gå på restaurang och käka. Gott, MEN DYRT var detta ställe, och vi satt där tills vi tog bussen till kransmossen. Var väl inte där särskilt länge, och Frida och Sara skulle hem, så då gick jag med eftersom jag då fick sällskap hem.
Efter ett tag kom C hem från krogen, men var inte speciellt pigg...

Idag har varit en riktig slappardag! Vaknade väl vid , somnade om och vaknade igen kl 9. Låg vaken till typ 11 då C vaknade. Gick upp och åt frukost runt 1-tiden. Lade oss igen och C somnade och fick väcka honom vid 4. Någon timme senare åkte jag ner till stan med Jonna och käkade mcd. Lika gott som vanligt :) Satt där ett bra tag innan vi sprang i fullkomligt SPÖREGN till bussarna.
Så nu är man äntligen hemma, och jag är skittrött :(

Kommentarer
Postat av: Carro

hon heter väll inte cilla, utan cicci??

2008-05-03 @ 19:58:37
URL: http://sssvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0