Medium

DESSUTOM, har vi äntligen tagit hem ett medium! Fy fan vad underbart. Speciellt med tanke på att dem hittade mycket energi i vårat hus. 10 stycken till och med!

- 1 person som levde tidigt på 1800-talet. Hon var mycket negativ energi, vilket kanske är en förklaring på att jag kännt mig orolig. Denna kvinna var mycket barsk, hon tycker inte om oss ungdomar med det antar jag att hon menar mig och Claes? därför brukar hon stå vid min dörr och stirra in på mig. Hon bodde utanför mitt rum där vi äter, som är den äldsta delen i huset. Denna kvinna förde mediumet till andra sidan då vi inte ville ha kvar henne i vårt hus.

- 1 person som till sist visade sig vara mormors man som dog i cancer för några år sedan. Han bor inte här, utan kommer bara hit för att hälsa på. När han varit här, så har han varit mestadels i mitt rum och rört mina saker. Mediumet beskrev honom som en mycket aktiv människa, han ville ge bort sin hammare till pappa, och hade ett stort intresse till fisket. Honom förde vi inte bort eftersom han inte är negativ, utan en "familjemedlem".

- 2 personer som bodde på övervåningen som visade sig vara mammas farmor och farfar som är de 2 personer som betytt nästan mest i min mammas liv. Mediumet sade ord och förklaringar som bara mamma förstod. Bla smeknamn. Dessutom hade hon sagt till mamma att hon borde baka oftare! Dessa 2 förde vi heller inte bort eftersom de också är "familjemedlemmar".

- 5-6 personer som bor runtom i hela huset. Dessa är små skyddsänglar. Barn som dött vid en tidig ålder och är här för att skydda Simon. De gör honom lycklig. Dessa barn är väldigt aktiva, dem leker och busar dygnet runt. "De älskar att trycka på knappar" sade mediumet. Kanske är det en stor förklaring till varför våran stereo satts igång flera gånger, att lampan tänts hos Simon och att spisen satts på (vi har med touch-display) Det är också ett väldigt stort bevis att vi sett Simon le och skratta nere i kameran då han ska sova. Mediumet sa att handikappade barn använder vissa av sina sinnen mycket dåligt och kan då använda vissa andra starkare. Detta kan alltså betyda att Simon kan se dem. Dessa ville vi heller inte föra bort, eftersom de har sagt till mamma varenda gång Simon krampat hon har vaknat mitt i natten alla gånger av en konstig känsla och springer då direkt in till Simon och han har haft krampanfall och då de ger Simon lycka och tillsyn.


Det känns skönt att äntligen veta vad som händer här hemma. Och att den värsta av dem alla är borta. Det känns extra skönt. Jag behöver inte längre spilla tårar på nätterna av rädslan att känna mig rädd och iaktagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0