Ridning och så

Idag hade vi sovmorgon till 10.15 och gissa om det var underbart. Jonna sov här inatt, och somnade inte förrän halv 2. Fick göra en verkligen snabbdusch imorses innan vi hade arbete med häst med Johnny. Det gick bra och vi blev äntligen klara med vårat arbete. Känns jättebra, så har man det ur huvudet också :)
Hade svenska med Anna, men det räknas inte. Hon är så tråkig.
Vi hade tänkt att filma oss jag och Carro idag inför vårat projekt, men det gick inte så bra eftersom Anneli inte skulle rida, så då fick Carro ta Duni. Stackaren fick inte Vicky som jag :) Hon skötte sig helt utmärkt idag! Hon fick väl ett fläng där ett tag och ville iväg, men annars så var hon skitduktig. Ska man vara petig så kunde hon väl reagerat liite snabbare på min galoppskänkel. Vi höll på mycket idag med övergångar, speciellt galoppfattningar. Fick beröm av Charlotte, men som vanligt efter varje lektion någonting att vara petig på. Jag vrider kroppen lite för mycket på volten och får då henne ngt mycket inåtställd. Alltså ska jag öva på att lägga ner lite mindre energi på innertygeln och låta den gå över lite mer på yttertygeln. Förövrigt mycket nöjd med min prinsessa idag :)

♥ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0