idiot folk

efter en bra dag i skolan så hade jag fruktansvärt bråttom att hinna göra iordning Coctail för en lektion för Lena. när jag bärt ut alla saker i stallet hittar jag honom inte, vart tror ni han håller hus? jo, i hovslageriet med gipsat ben! djurvårdarna hade djursjukvård, och jag som var liite stressad redan, utvecklade detta ganska regält under tiden..
lektionen gick så sjukt bra med blondie idag. jag fick ens knappt någonting att arbeta med, och det kändes jättebra. en duktig häst idag, jag som redan tycker om honom.. han steg i mina ögon idag igen :)

efter skolan skjutsade jag jonna, och elin följde med hem. det var en snabbdusch, ni vet. när en tjej äter, duschar och klätt på sig på 20 minuter, då är man stressad. men vi hann faktiskt iväg till mässan! vi stod i en monter i 3 timmar för att marknadsföra vår skola. det är skoj med alla människor, och få marknadsföra sin egen skola. tyvärr är stämningen ingenting man kan beskriva, utan det måste upplevas.jag står fast vid att strömma inte är en vanlig skola, det är någonting helt annat.

på hemvägen blev jag lagom glad då jag körde förbi en tjej som ledde en häst. ypperligt med reflexer hade hon inte, men hon höll i en sådan där hård reflex ni vet? och vifftade som en idiot. först såg jag henne inte eftersom hon var mitt i en kurva, men så snabbt jag såg henne bromsade jag och körde sakta förbi. vad tror ni människan gör? hon börjar gapa och skrika som en idiot och ställer sig och SLÅR på min bil! hon fick in några rejäla träffar i sidan på bilen med reflexen hon höll i, får gå ut imorgon och se så det inte blev några skador. jag, som ryttare, kör precis så som jag vill att folk ska köra när jag rider förbi, inte fan går jag då fram till bilen och ställer mig och slår? jösses, vilket stolpskott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0