minnen

jag och frida har tittat på idol ikväll. naturligtvis kom massa minnen upp på tal, och herregud vad vi skrattade.

innan vi köpte vår hund, åkte vi runt och kollade på andra hundar av samma ras naturligtvis. jag bad frida följa med, eftersom hon är allergisk mot hundar, lika med mina bröder. detta skulle bli något slags test för att se om frida klarade av att vara med hundarna. vi kommer till ett ställe utanför göteborg, och där frågar ägaren till hundarna om det var okej att hon släppte ut hundarna. jo visst tänkte vi. men inte fan trodde vi att det var ett trettiotal hundar som skulle komma utflygande! vi gick in i huset, och i deras sovrum (!) fanns 3 valpkullar med 3-5 valpar i varje kull. dessutom tikarna och en del andra hundar. det var så hemskt, hundarna var vanvårdade och ägaren var rent av äcklig! när jag frågade hur många hundar hon hade svarade hon: jag har ett trettiotal förrutom valparna inne, men de flesta är ute.
det hela slutade med att frida fick astmaanfall och ett samtal till djurskyddsnämnden.


Kommentarer
Postat av: Frida

(Lägger sig i sängen) Ni kan kolla på valparna själva för är så trött (vresar upp benen och lägger sig i sängen, hööölet som är 1dm i diameter visas och Frida, Ida o Camilla konstaterar att det är det värsta dem har vart med om till kärring! Äckligt kanske man kan kalla det om man vill vara SNÄLL annars lyder orden SNUSKIGT SÅ IN I HELVETE!!!!

2008-11-22 @ 19:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0