Hazze har kommit hem

nu står HAZ 517 ute på uppfarten igen. somsagt var min handbroms kass, den fungerade i princip inte. Tommy har haft honom nu sedan i går morse och grejat, och nu var han klar. skönt. han hade fått sätta dit nya vajrar, och gjort lite andra lösningar med fjädrar och grejer. han är "rätt jävlig" som pappa säger. medan han ändå höll på så fixade han avgasröret som tydligen inte satt bra, och tog bort lösa plåtbitar som hängde där. antar att det är dem jag hört när jag startat bilen.. men skönt att det "bara" var det, trodde först att det var hål i avgasröret, det hade inte varit fullt så underbart. annars fixade han det ena och det andra med "skiten där under", så imorgon åker jag och hjärtat och bes. honom. skönt att ha det ur världen också.

en annan sak som gjorde mig rädd, var när jag skulle hämta honom hos Tommy. jag låste upp i vanlig ordning och det började tjuta som faaaan. jag brukar inte ha på mitt larm, har heller ingen aning om hur det fungerar. vet att hjärtat nämnt någonting om både dosan, och två andra saker, men allt gick runt i huvudet ganska snabbt. slängde igen bildörren eftersom det satt folk runtomkring och stirrade. men tror ni att det slutar tjuta? neej! herregud, det tog en stund innan det kopplade, så jag tryckte på knappen på dosan direkt, och se där, det slutade tjuta. jag är så händig har jag kommit på.

Kommentarer
Postat av: Carro

Bra att Hazze mår bra igen =)

2008-10-28 @ 19:33:05
URL: http://sssvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0