hemma från flyinge!

Nu har vi kommit fram till skolan igen från händelserika dagar nere på flyinge i skåne!

först fick vi såklart komma fram till vårt vandrarhem. vi bodde på detta förra året också, får väl säga att ingen är så jättepigg på att åka dit egentligen.. för det första har det varit ett mord i teckomatorp där vi bor, för några år sedan vilket har skrämt oss MASSA. dessutom är vandrarhemmet mögligt och luktar rök, typ :S men med trevligt sällskap på kvällarna så fungerar allt :) jag, emma, carro, jonna och jennipher delade rum förövrigt nummer tretton, vilket vi märkte.. annars så blev det godisätande, mys och en massa tårar tillsammans med moa, paulina och wibben. wibbens historia fick mig att försöka hålla inne tårarna, tills jag hör paulina säga att hon börjar gråta, och alla andra också.

men dagarna på flyinge har varit bättre än förra året tycker jag allt. denna gång var det alla hästarna som kvalat till breeders i dressyr och hoppning. allt från 3-6 åringar. det gick bra för både svante och sofia, dessvärre gick det sämre för hanna, vilket var tråkigt.. men, men. så kan det vara ibland. livet är hårt som det brukar heta.
och som ni flesta kanske vet så är flyinge ett av sveriges äldsta stuteri, och helt underbart vackert. ni får lite bilder här under :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0