inte alltid lika underbart

När jag kom hit imorse trodde jag att jag skulle dö, det var så kallt inne på rummet! det var ju ändå inte jättelänge sedan vi klagade för att vi hade 15 grader på rummet. och vi betalar några tusen kronor i månaden för boende?
det svaret vi fick från rektorn var "ta på er mössor när ni sover om ni fryser". Fan vad oseriöst allt känns.

Nu kollade vi läget innan, och dem har nu stängt av värmen IGEN! igår stod mätaren på 16 grader, och det är verkligen jättekallt. denna gång får vi svaret "gör som dem på expedition, dem har på sig jackor" eh, jaha? men sover dem på sitt kontor? får dem lägga sig flera stycken inne i ett rum för att hålla värmen, eller kanske bryta regeln och ha tänt alla lampor i hela rummet, datorn osv dygnet runt för att i alla fall försöka att få liite varmare..

dessutom känns det som att jag håller på att bli sjuk igen. antingen har det med att jag och jennipher smittar varandra hela tiden, eller så är det som förra gången. att det är så jävla kallt på rummen att man rentav blir sjuk.
nu vill jag bara vara hemma, sätta mig framför spisen och värma mig..
livet på internat är inte alltid lika underbart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0