skillnader

Min chans att flytta hem från att bo på internat..

PLUS SIDAN

+ jag får ett varmt rum och sova i
+ jag slipper en 80 säng och får min egen
+ jag slipper dra mina kläder och prylar fram och tillbaka
+ jag slipper bo i ett litet rum
+ jag får mer frihet
+ jag slipper vara deprimerad
+ jag kan lägga ner mer tid på skolarbete
+ jag slipper känna ångest varje söndag då jag ska till skolan
+ jag slipper alla rykten som sprider sig så jävla snabbt
+ jag får träffa mina vänner hemma mycket oftare
+ jag får mammas mat
+ jag kan äntligen gå på mer hockey
+ jag slipper gap, skrik och spring i korridorerna
+ jag slipper känna mig instängd mitt ute i skogen

NEGATIVA SIDAN

- jag får lång resväg varje dag, minst elva mil
- det blir dyrare, minst en tusenlapp i månaden
- jag missar en del av "internatlivet" vilket jag å andra sidan levt med nu i 2½ år, och inte trivs med ändå.


Det roliga är, att jag har inte bestämt mig än, även om de positiva sakerna lätt väger över de negativa med att bo hemma, och det har redan kommit ut rykten. och dessutom har folk visst redan bestämt själva vilka som ska ta mitt rum när jag flyttar. dem kommer bara bli besvikna sedan ändå.



vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Jennipher

Det finns massa fördelar med att flytta hem, det skulle vara så jävla skönt, och jag orkar inte bo här om det ska fortsätta vara kallt, och så där. Plus att jag tror att våra studieresultat kommer förbättras avsevärt. :) Man kan ju hoppas att allt löser sig med bussar och sånt, och pengar för din del, ska pressentera idéen för mamma när hon kommer hem. Men hon är ju redan med på det, att jag får flytta hem.. Men det löser sig, vi får bara skita i allt skitsnack som kommer bli och göra det som känns bäst för oss.

2008-10-23 @ 12:56:35
URL: http://jennipher.bloggspace.se
Postat av: Carro

kommer bli så himla tomt och tråkigt om du börjar pendla...

inte så himla långt kvar tills vi slutar, typ ½ år du har ju ändå ståt ut i 2½ år. vi kan klara det tillsammans allihopa =)

stanna snälla...

2008-10-23 @ 16:10:42
URL: http://sssvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0