den där rädslan..

Nu ska jag försöka att sova för natten. jag är inte ett dugg trött, men det behövs ändå för att kunna vakna pigg och fräsch imorgon. det var trotts allt bara sex timmar sedan jag verkligen gick upp och mådde hyfsat bra.

ni vet, för ca ett halvår sedan var jag väldigt, väldigt rädd för att sova ensam här hemma. efter att vi hade haft hemma vårat medium tidigt i våras, blev allting mycket bättre. jag kände verkligen skillnad, och har inte alls varit rädd. om man då tänker efter så har inte ens hjärtat varit rädd. ett tag, så trodde jag allvarligt inte att han skulle sova hos mig mer. som en bebis, följa med upp för att hämta vatten, kissa, vägra att ens ta upp huvudet från sin position under täcket.. aa, you namned it.
men idag.. idag har det varit helt annorlunda. det kändes konstigt redan mitt på dagen när jag sov här ensam. jag känner mig ständigt iakttagen och tycker mig höra ljud överrallt. när jag skulle släcka ner på nedervåningen idag, fick jag gå bortifrån och hit, in till mitt rum så jag ständigt hade det ljust omkring mig.
det här handlar INTE om att jag är mörkrädd även om jag så kan vara det ibland. det är någonting helt annat. jag ska i alla fall låta kontakten sitta i till stereon sitta i, sedan om jag flyger upp inatt och stänger av den skulle inte förvåna mig.

jaa, jag får väl säga.. godnatt då.

Kommentarer
Postat av: Sofie

ida, jag älskar verkligen dig ! när jag gick hem inatt så det enda jag tänkte på var att du säkert hatade mig och att vi aldrig mer skulle vara kompisar.. utan telefon gick det inte att ringa dig och med telefon så har jag inte nåt nummer till någon.. du kan väl ge mig ditt nr och så ringer jag i morgon ? förlåt för allt gumman <3

2008-09-28 @ 00:17:25
URL: http://sottifie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0