diskussion

Vi hade en diskussion innan i matsalen, en fråga som kommit upp innan i vår kurs naturbruksprodukter som går ut på att laga mat av vilda bär, frukter, djur osv. om att tillaga och äta hästkött. jag var emot frågan direkt. jag blev ganska irriterad vid maten, att folk säger emot mig för att jag tycker som jag tycker, men nu ska jag berätta varför.

Jag har säkert ätit hästkött i mina dagar, det betvivlar jag inte, men jag har aldrig ätit någonting jag VETAT vara häst. Jag tänker INTE ställa mig som hästälskare, och börja skära i ens häst kött, tillaga någonting som betyder mycket för mig själv. jag hade aldrig ätit min egen häst, aldrig i livet! hästen som tillagas har lika mycket personlighet som denne häst, och den har varit lika personlig och betytt lika mycket för sin ägare som hästarna i livet betydet för sina ägare. det är min förklaring, sedan att folk kan med att säga: Ja, men vi äter Arthur? Han är ju ändå död! URSÄKTA?! han verkade bara vara min absoluta favorithäst på hela skolan, skolans absolut personligaste häst och det håller alla med om. hur kan då folk säga en sådan sak? det är förjävligt, lite självdisiplin får man fan ha! Ni får gärna tillaga eran förbaskade häst, men jag tänker INTE göra det, försök övertala mig.

Ursäkta, men tycker ni jag har fel?

saknar..


Kommentarer
Postat av: Jennipher

Hjärtat, jag håller med dig fullt ut i denna frågan, det får väll vara du och jag som är de där "fjantarna" men jag tänker inte i hela mitt liv laga det.. De kan de få göra själva.. Arthur var lätt den bästa hästen, min favorit också.. <3

2008-09-08 @ 16:43:05
URL: http://jennipher.bloggspace.se
Postat av: Sofie

intressant disskusion !

men jag håller med dig til 110 % !!

2008-09-08 @ 16:44:00
URL: http://sottifie.blogg.se/
Postat av: meselda

Äta häst, nej aldrig i livet :)

2008-09-08 @ 16:51:23
URL: http://meselda.blogspot.com/
Postat av: maria

förstår precis.. och måste säga jag håller med dig.

2008-09-08 @ 16:51:57
URL: http://pojkflikka.blogg.se/
Postat av: CasadeMell

Tänk om Ronald McDonald hade haft samma inställning som du till sin första nystekta hamburgare, då hade kanske Usa´s snittvikt varit ungefär 45kg lättare. Enbart därför är jag på din sida, bättre att lägga pengar på att bromsa miljöhotet än att slänga ut pengar på hjärt och kärlsjukdomsforskning (där lätt mer än 50% förtjänar att dö pga kroppsligt missbruk). Nädu, du ska inte äta din favorithäst! Hade det varit min favoritfotbollsspelare som skulle tillagas så hade jag också avstått, förstår precis. Hade hellre begärt ett ben som jag kunde elda upp och behålla askan i en urna. Eventuellt skulle den urnan vara med i ngn framtida film och bli kraschad av en champagnekork för att sedan få askan nerpissad av en katt. Men vad vet jag.

2008-09-08 @ 17:17:17
Postat av: Badhh

Jag håller med i allt som alla skrivit faktiskt , men frågan är ju bara Mellgren , om det varit din "hat" fotbollspelare då? hahahaha

2008-09-08 @ 17:22:16
Postat av: Carro

den lektionen tänker fan inte jag gå på lektionen, de kan fan inte tvinga oss att vara i samma sal och känna lukten av en död häst!

2008-09-08 @ 19:35:57
URL: http://sssvenssson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är fjantigt. En död häst har inga känslor. Jag skulle inte äta min egna häst, men mest för att jag nog skulle tycka det kändes mer äckligt än fel. Har hästen levt ett bra liv, avslutat det på ett bra sätt så är det väl inget fel med det?!

2008-09-08 @ 21:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0