grymt trött på er!

vid förra körtillfället fick jag helt själv ta hand om hästen efteråt. när jag kommer tillbaka med draglinor, sele, träns, töm och 4 linor och frågar de andra "om dem har lust att hjälpa till" så säger dem aha, ojdå. och går allihopa in i stallet för att borsta hästen. okej? utrustningen behöver inte tas om hand eller?`

idag var vi ute och körde. jag tog in blondie i stallet, tar av grimma, träns och sele och bär in i sadelkammaren. skriver i hand bok vad han gjort och hur han reagerat på inkörningen. borstar av hästen, byter stall och tar in honom i boxen. går tillbaka för att hämta täcke. gick tillbaka igen för att hänga upp det gamla täcket. där frågar jag sedan resten av gruppen "om dem har lust att hjälpa till att släppa ut hästen i alla fall?" dem hade suttit och pratat hela tiden. det enda dem gjort, 4 st andra var att putsa utrustningen. medan jag hänger upp det andra täcket får jag som svar: "ursäkta, men du har väl också körning?"
det där fick mig att få ett utbrott, ta närmsta grimmskaft och gick i rus 15 minuter för att lämna hästen i hagen, och kommer tillbaka till ett tomt stall. är GRYMT trött på sånt här. är det det här som kallas horsemanship?!


Kommentarer
Postat av: hahahah

Horsemanship omg :P

2008-09-18 @ 22:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0