kvart över fyra

På hästkunskapen idag fick vi ta del av att planera upp hela vårterminen, hur vi vill lägga upp våra lektioner, om vi vill ha prov, inlämningar osv. så borde man få ha det på mer lektioner, att man får v ara med och bestämma. eller snarare, så fick vi 10 min på oss att lägga upp allt vad vi ska gå igenom tex. avel, hästens historia osv helt själva, hur många lektionstimmar och så. det gick bra och vi är supernöjda!

Kort därefter hade vi ridning för Lena. lika bra lektion för henne som vanligt. fick jobba med min hand idag, och det är ansträngande! jag vill gärna slappna av, ha lite öppen hand och ha tummarna inåt. när jag istället reglerar allting rätt, blir jag lite för spänd i armbågarna istället. snuskisar, ni behöver inte missuppfatta det här någonting jag bör jobba med! ni vet, man undviker gärna sådant som är jobbigt, och gör det gärna lätt för sig.. eller så handlar det kanske bara om stil, vad vet jag?
hästen kanske man ska nämna också.. hon skötte sig ganska bra, lite stel till en början, men blev mjukare, dock ganska springig ett tag. godkänt nivå på henne idag!

Nu är jag iordninggjord, ska strax åka hem. ska bli skönt att få komma hem och mysa en stund. kommer hem imorgon, förbered er på sen uppdatering!


En liten favvis är hon väl i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0