självförsvarskurs!

Jag läste en blogg för ett tag sedan, om en tjej som var obeskrivligt rädd för att gå ut på kvällarna. fastän hon bodde i stan och vet att det finns andra än hon själv som är ute, så är hon rädd. jag kan bara säga att det är fruktansvärt sorgligt, och att jag är ungefär likadan.
jag tycker att det är jobbigt att behöva gå själv genom stan efter krogen, eller liknande. det mesta handlar nog om saker som man har varit med om, saker man inte direkt nämner i en blogg..
MEN, efter att vi fick ha idrottslektion med våran duktiga kurator, så har min inställning till att gå själv blivit bättre. vi hade en självförsvarskurs och killarna fick naturligtvis INTE vara med! vi lärde oss så mycket! Vi fick öva på mycket saker irl, och dessutom fick vi lära oss hur vi ska hantera olika situationer - utan att skada oss själva.
denna lektion gav grymt mycket, någonting alla tjejer bör gå på! kan också avslöja att jag faktiskt har använt mig av det här, och det gav GODA resultat. ofta behöver man inte ens besvisa att man kan självförsvar - det räcker att hota med det.

så.. tveka inte! gå en självförsvarskurs, det lönar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0