tjugo över elva

det var jobbigt värre att gå upp imorse.. hade svårt att somna igår, och för första gången någonsin hostade jag mig till sömns.
idag gjorde jag och sofia blåbärssylt, och oj så gott det blev! det är världens enklaste sak att göra, tar inte mer än 20 minuter. någonting jag absolut måste göra mer, det var underbart! sedan dukade vi ihop ett riktigt fint bord, med rosor och allt. och det var lite taggigt där ett tag i rabatterna.

Sofia


Blåbärssylt


500 g frusna blåbär
½ dl vatten
koka upp
tillsätt 3 dl socker
koka (småputtra) i 10 min
ta ur några msk av sylten i en burk, tillsätt natriumbensonat, krossa de små kornen och häll sedan tillbaka i kastrullen
koka (småputtra) i 5 min

FÄRDIGT!

(detta är en halv sats, blir ca 1½ sådan burk ovan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0