hoppning

Hoppning med Charlotte på eftermiddagen. det började väl att jag inte var sådär jätteglad med den häst jag blev tilldelad. jag själv tycker inte Jusse har någon som helst personlighet, det är bara en häst som är. han är trippig och blir i hoppningen väldigt stark!! var heller inte så nöjd med lektionen efteråt. han drog en hel del, nita på ett hinder, genade i svängarna.. (då min skänkel visst inte hade ett skit att säga till om)
efteråt fick jag höra att allt var jättebra, men att jag måste lära mig att inte alltid ha sådan kontroll. att släppa fram hästarna i galoppen i en riktigt "hoppgalopp" och inte "rida dressyr". det är svårt, jag menar, jag ÄR en dressyr ryttare. jag tycker om maffiga dressyrhästar, inte tunna hopphästar (även om Jusse i detta fall är morganhäst). men det finns människor som tycker om de sorts hästarna också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0