ridlektion åt *pip*

tänkte ta mig en välförtjänst paus i detta skede. jag sitter och pluggar, fortfarande i skolan. klockan är halv sju och jag har suttit här i närmare två timmar. under den tiden har jag lyckats att arbeta med mitt hästarbete som ska vara inne imorgon. för många tog detta en väldig lång tid, många timmar.  men jag har hittills skrivit 3½ A4 sida, och närmare 1500 ord. jag har ganska mycket energi och motivation till att plugga, så jag ska inte sitta här och skriva för länge så jag kommer in på annat!

men idag på ridningen som jag hade sett fram emot såå mycket, gick allting bra till en början. när vi sedan skulle göra hela programmet (som bestod av några småhinder, en oxer, halter, hälsning, förvändgalopp, skänkelvikning och lite annat) så fick jag flipp. allt gick bra tills vi kom till oxern. där höll jag blondie lite för mycket, och han fick lägga in ett extra galoppsprång, vilket resulterade att jag hoppade "före" honom, och eftersom jag hade haft stora förväntningar eftersom allt annat gått så bra, så utropar jag bara FAAN, och allt efter det gick åthelvete. resten av banan blev förstörd pga min aggrition, läraren blev arg och jag var arg. spelade ingen roll om jag försökte förklara att jag inte alls var arg på hästen, utan på mig själv. men det tycktes inte hjälpas. jaja. ridning igen på fredag, sista lektionen för Lena, hoppas att det går bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0