tiisdag

min dator går mycket snabbare nu när hjärtat fixat med den, det skulle väl egentligen inte ingå. men det gör det! superbra :)

idag hade vi markarbete på ridningen, och jag fick Kasanova. hade egentligen velat ha Divan, men men. det kändes som som katastrof i början på ridpasset, hästen bara drog och jag drog tillbaks. gaah, blir så arg på mig själv när jag gör så. men får man inte stopp på hästen, så känns det helt feeeeel att hålla om med benen och inte få dra i tyglarna. believe me. han är tröög, och stark och allmänt.. svår att sätta igång? men det gick väl ganska bra i slutet, men ändå långt ifrån nöjd! dessutom så kändes hela lektionen konstig. både carro och jonna flög idag. lägg märke till FLÖG. Duni och Divan var på bushumör. kanske lite elaka också. men enligt oss hästmänniskor är bästarna "busiga" även när dem slänger av oss. vi är pantade.

nu har jag kommit hem, och ska strax sätta mig och göra nytta. huvudvärk har jag också, vilket kvavt väder det varit idag! vi höll på att svimma på ridlektionen. inte nog med att paddocken ska vara jättedammig så man får astma så fort hästarna rör på sig, så ska det bli varmt, kvavt och sedan massa regn. men det där regnet, det var mer än välkommet. vi höll på att svimma och dö av törst pga hettan! blir det åska ikväll tro?

Kommentarer
Postat av: Carro

får väl hoppas att man inte brytit något för de gör bara ondare och ondare och kan röra mindre och mindre.. Svartnade till och med för ögonen när jag skulle byta om efteråt =/

2009-04-14 @ 18:12:26
URL: http://sssvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0