solen i moln

så fort jag lade mig ute idag så kom molnen, så jävla typiskt! men vad förväntar man sig egentligen? :)

så därför tog jag bara på mig en tjocktröja över bikinin och pluggade utomhus. riktigt mysigt, jag hade till och med motivation till det! men jag hann bara göra en inlämning i religionen tills jag fick stopp och inte kunde göra mer. behöver ha en förklaring från min lärare. också det är väl typiskt när man väl har motivationen?!
försökte istället sätta mig med hästarbetet, men när jag bestämt vilka avelsvärderingar/bedömningar min häst ska vara med i, så tog det också stopp. behöver fortsätta på skolans datorer där jag har resten och ha irenes hjälp.. har redan valt stam, sto och förberett allting tills fölet kommer. sedan börjat på fölets liv litegrann, och somsagt valt vilka avelsvärderingar hon ska deltaga i. det räcker med sommarpremieringen för 1-2 åriga ston, 3-årstestet, riksutställning för 3-åriga diplomston och kvalitetsbedömning för henne som 4-åring. har än inte planerat om hon ska hinna få någt föl innan dess, och i så fall får det bli att delta i 4-årschampionatet som 5 åring med årsbonus.

nu har vi precis käkat pizza, och jag ska sedan roa mig med att kolla pappa när han ska få hem grävmaskinen och gräva ur där vi ska ha våra 3 extra parkeringar redo till sommaren! grejen är ju bara att pappa aldrig grävt med grävmaskin.. haha. måste hålla utkik på vad han sysslar med :P
parkeringarna kommer bli bra, ibland har vi upp emot 10 bilar på parkeringen, och det fungerar verkligen inte med den uppfart vi har nu. det kan stå 2 bilar jämte varandra på 2 raker, sedan får man börja bygga utåt en och en. och detta är fruktansvärt jobbigt om den som står längst in ska ut kan jag lova! så de där parkeringarna är efterlängtade av många!


förresten, kom på att ni inte fått ta del det som vi fixat i hallen och sådär. sorry, här kommer lite bilder :)


  

                                                                                     

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0