Tsunamin -04

Är det bubblerooms skit som fått hela mitt internet explorer att knappt fungera? Åhh, jag blir vansinnig..

Kvällen har varit lugn, helt underbart. Jag fick inte så mycket läst, men däremot har jag suttit och tittat på en dokumentär om tsunamin där den var som mest drabbad. Privata videos som lagts ihop från berättande turister, som var helt fruktansvärda. Man fick inte bara se när allt vatten spolades bort i deras väg, utan också allt efteråt. Förstörda människor som desperat letade efter sina familjemedlemmar, dem letade bland skrot och bland tusentals döda. Sammanlagt dog över 250 000 människor, helt sjukt!

Och att människor har svårt att besöka Thailand efteråt kanske jag förstår, MEN.. Där dog 8000 människor. I Indonesien dog 116 000, frågan är ju varför det inte är lika omtalat. För att vi här hemma oftare besöker Thailand? Who fucking knows.



Bara en "liten" film från Tsunamin -2004
Checka in två minuter in i filmen och den där vågen.. Den är häpnadsväckande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0