det är underbart.

det brukar alltid bli ett himla liv var gång man råkar skriva någonting som folk missuppfattar i sin blogg. då brukar roliga rykten och annat dyka upp på köpet. borås är väl för härligt?! men nu säger jag det; att den här texten kommer inte från mitt eget hjärta, utan kommer från världens bästa låt som jag lyssnat på konstant sedan klockan 20 nu ikväll. allt är så pricksäkert, låttexten, musikvideon, artisten, tonerna, allt! jag älskar den verkligen, och har kommit in i sådan här perioder med denna låt förut. översätte därför också texten för att ni inte ska bli så damn tråkiga och inte läsa. 


Om jag vore en pojke, bara för en dag
Jag skulle stiga upp ur sängen på morgonen, ta på mig vad jag ville och gå
Dricka öl mer grabbarna, och jaga efter flickor
Jag skulle göra vad jag ville med vem jag ville, och aldrig konfronteras för det
För dem ställer upp för mig

Om jag vore en pojke
Jag tror jag skulle förstå
Hur det känns att älska en flicka
Jag lovar, jag skulle bli en bättre människa
Jag skulle lyssna på henne
För jag vet hur det sårar
När du förlorar det du vill ha
För att han tar dig för givet
Och allt du har är förstört
Om jag vore en pojke, skulle jag stänga av min telefon
Säga till alla att den är sönder, så dem tror att jag sover ensam
Jag hade satt mig själv först och göra reglerna som jag ville
För jag vet att hon är mig trogen och väntar på att jag ska komma hem
Att komma hem 
Om jag vore en pojke
Jag tror jag skulle förstå
Hur det känns att älska en flicka
Jag lovar, jag skulle bli en bättre människa
Jag skulle lyssna på henne
För jag vet hur det sårar
När du förlorar det du vill ha
För att han tar dig för givet
Och allt du har är förstört

Det är lite för sent för dig att komma tillbaka

Säger det är bara ett misstag, tror jag skulle förlåta dig sådär

Om du trodde jag skulle vänta på dig

Så har du fel


Men du är bara en pojke'
Och du förstår inte hur det känns att älska en flicka en dag
Du önskar du vore en bättre människa
Du lyssnar inte på henne
Du bryr dig inte hur det sårar
Tills du förlorar den du ville ha
För att du har tagit henne för givet
Och allt du har är förstört
 Men du är bara en pojke






Kommentarer
Postat av: jennipher

Den är verkligen bra, men den versinonen med R.kelly, är hemsk..

2009-02-09 @ 17:41:44
URL: http://jennipher.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0